L

Friday, January 14, 2011

....tetibe..

tetibe rase blog ni cam poyo je..hehe kate ajar bahasa melayu...ape pun, ni diari aku, so tak kisahla...tak de orang bukak..hmm, kite sambung cerita...arini, rasa penat sangat..tak tau la kenapa, tgk list keje yang panjang...sampai 5 item.. aku ni jenis buat keje last minit...padan muke...skrg ni tengah belajar buat keje cepat.
huhu~~~..list keje sehari, tp tak semua aku buat pon..aku ni jenis suke fokus kt satu-satu keje je...
meja kerja ku yg agak ok, tapi after wat keje tak tau la jadik ape..
sepanjang tempoh aku dibidang ni,, aku merasakan tahap kesabaran aku hampir hilang, kenapa hanya aku yang menghargai mereka, mereka langsung tidak mempedulikan sakitnya diriku, keluh kesah ku, aku bagaikan hanyut dalam emosi sendiri. aku harus bagaimana ya Tuhan....bila la aku nak ade pengalaman handle budak-budak yang bermasalah ni. aku konfius , Tuhan.... aku sedih... aku rasa tahap semangat aku down sgt2...


lambakan kerja yang paling buat aku tak seronok.. kadang-kadang aku rasa tak sempat nk buat apa-apa sepanjang hari..tapi sampai bila aku harus jadi insan yang banyak mengeluh, banyak merungut...ntah la, begini agak nya suasana sekolah yang bertaraf  Elit. baru 3 minggu, tapi aku rasakan beban kerja yang sgt dasyat, bayangkan aku pernah tak sempat solat kerana aku terlalu sibuk menguruskan pelbagai perkara. fokus aku, aku rasakan bukan pada anak-anak, namun pada kerja-kerja lain.
kena masukkan data murid ke data SMM.keje ni mau berhari-hari aku nk siapkan.
rekod profil murid yang agak leceh nk kena periksa satu-satu..

sujudku pada Mu YA ALLAH..mohon di lembutkan hatiku, ditabahkan hati ku menempuh ujian-ujian dari Mu...semoga inilah tirai kerjaya seorang guru yang bakal ku tempuh dengan azam untuk melihat anak-anakku kenal tentang hidup. mengalah bukan sifatku.. aku tahu Tuhan sentiasa disisi..

No comments:

Post a Comment