L

Tuesday, January 4, 2011

18 Ogos 2010~27 September 2010

Waah……..Guru Ganti Bahasa Inggeris,  aku sangat teruja untuk kembali mengajar. Aku menggantikan pn. Sofiana Abu Bakar (SK Sri Wangi) kerana beliau cuti bersalin. Aku berasa sangat teruja apabila anak-anakku memanggil ku teacher..

Walaupun pertemuan ku dengan anak-anak kecil SK Sri Wangi ini hanya sekejap, namun aku seronok. Lebih-lebih lagi apabila mengajar bahasa kedua. Penuh cabaran. Banyak yang aku pelajari apabila mengajar subjek ini. Aku juga terpaksa membawa kamus setiap kali ke kelas dan beberapa kali anak-anak ku menegur cara pengajaran aku yang berlainan dengan cara teacher mereka sebelum ini. Apa pun aku pastikan mereka faham dengan apa yang aku ajari.

Aku amat rindukan warga Sk Sri Wangi, lebih-lebih lagi rakan serumahku, Husna dan k.ina..=)…Sedetik bersama seabad terasa.

No comments:

Post a Comment