L

Tuesday, August 16, 2011

17 Ogos 2011

Salam pembuka bicara, 
Pemanis mulut dengan senyuman....Terima kasih tidak terhingga buat teman-teman, anak-anak yang telah dan akan meng'wish' buzday sy kali yg dot.dot.dot....hehehehe...Sesungguhnya, saya berasa sgt terharu bercampur gembira, ade yg sudi meng'wish'.. Seingat sy sejak dr kecil sampai la zaman kolej, sy tak pernah sambut buzday sy sendiri... 


Saya masih ingat sy pernah mengunjungi rumah kawan sy untuk meraikan 'buzday'nye, masa tu kalo tak silap saya umo sy sebelas taun.  Sy tgk ade kek, ade byk makanan dan hadiah, bercakap seorang diri, kenapa mak saya tak pernah buat sambutan hari lahir saya... Sy balik bertanya dekat mak, sy nmpk diwajah muramnya,dia menjawab "kito tak dop pitih. kito buke ore kayo", sy hanya diam...Dalam hati sy (nk buat cne kan...tak pe, dapat join buzday kawan pon takpe, sy da cukup seronok da, sy belikan sabun mandi bungkus dalam kertas minyak....bawak pegi umah kawan, saya tarik-tarik baju saya, comotnye saya). Hurmm....

Itu cerita saya belasan tahun yang lepas, dimana sy tak mampu tuk menjadikan sambutan buzday sy realiti. Sekarang, kalo ade masa terluang, sy akan buat buzday party sendiri, pernah saya ajak anak2 jiran sambut buzday saya, sy beli kek, sediakan beberapa jenis makanan lain yang simple2x....Seronok!!!...hehehehe..


ni gambar lame..kire2 3 taun lepas...hihi

siap nk potong kek...semua hijau..

jiran2x a.k.a rakan2x sy 

hahaha.....


Sy teringat gak, kwn2 sy sambut buzday sy masa kt kolej, meriah, siap 'surprise'kan sy ag...Menitis air mata sy tak pernah sy diraikan sebegitu, sy syg kwn2x sy.....

Tapi sekarang sy tak kisah pon ade sambutan ke tak, org ingat ke tak buzday sy,....Tak penting itu semua, yg paling penting n terbest kalo ade org doakan yang baik2x utk sy tak kirelah time buzday sy atau tak, itu pun da buat sy terharu..Menjadi kesayangan org lagi bbeeeessssttt kan?...Org sekeliling sayang, famili sayang, dan yang terpenting Tuhan sayang...Lagi nikmat hidup ini.....Kebahagiaan Abadi.....

hurmm, Malas nk bebel panjang2x.....Apepon terima kasih semua!!!....Saya sayang SEMUA...

2 comments: