L

Friday, January 14, 2011

..Buku Rekod Mengajar...Owh Buku Rekod Mengajar..


Kesal pun tak guna, memang salah sendiri, sape suh tak tulis buku rekod mengajar..nk dijadikan cerita 4 hb Jan 2011 (hari kedua persekolahan) tak salah aku, tengah aku syok dok cerita kt anak-anak aku buku yang patot ade tuk mata pelajaran BM, PPD datang observe.. huhu bila pandang je diaorang aku rase tersangat la kecut perut.. diaorang mintak buku rekod ni, mula-mula diaorang tanya da buat ke belum RPH (Rancangan Pelajaran Harian) arini, aku dengan gugup ckp dah siap, (sebenarnye tak) bila diaorang suh tunjuk, terang-terang lagi bersuluh aku tak buat.. alasan aku, aku byk sgt keje nk kena buat.. aku malu..hari tu aku rasakan hari yang paling "worse" dalam hidup aku semenjak aku jadi guru...selepas diaorang pergi, aku rase dunia aku gelap sekejap. aku tak leh nk fokus dalam kelas. aku pandang je anak-anak ku yang tak bersuara.  aku minta maaf banyak-banyak, tak pernah aku terkena mcmni.. kerja yang banyak, dan  tambahan pula aku tak tau nk wat cne antara  sebab aku tak tulis.. nama ku yang pastinya sampai ke laporan PPD.

"....dlm byk2 hari, aku rase hari ni hari yg paling sedey.....aku perlu tabah...Tuhan bg ujian sebab tanak aku lupa Dia dlm ape je yg aku wat....Semoga aku selalu jadi insan yang tabah........"

Post yang aku tulis kt FB hari tu... sedey ya amat.. 

Bila fikir-fikir balik tak pela, nk wat cne mmg salah aku, lagipon aku ade sbb tersendiri kenapa aku tak buat, bukan aku sengaja, lagipun sebelum ni mane ade aku tak buat, betul la, imej aku lain kire, imej sekolah yg patut dijaga..... sakit,jerit, payah aku di bidang ni, akan aku jadikan pedoman, pengajaran pada masa hadapan.. kalau bukan aku dan guru-guru lain yang mewarnai bidang ni, siapa lagi...hanya yang tabah yang benar-benar boleh merasai kebahagiaan yang hakiki.

No comments:

Post a Comment