L

Saturday, January 15, 2011

Senarai Tugas~~

Banyak betul tugas yang perlu dilaksanakan..Awal-awal tahun memang banyak tugas ekk.. Ini mungkin faktor-faktor yang buat aku lambat menyiapkan tugas-tugas tersebut:
  1. Aku ni jenis manusia yang suka buat keje "last" minit, (suka melangah-lengahkan kerja) ape-apa kerja pun, termasuklah "iron" baju..=)
  2. Aku tengah menyesuaikan diri dengan keadaan. (tak pernah kot sampai banyak kerja kena siapkan dalam satu hari dalam hidup aku)
  3. Aku ni jenis buat kerja semua nk "perfect", nk hasil yang cantik,kemas, "complete". tak puas hati kalo hasil yang kurang menarik.

InsyaAllah, pasni aku akan perbaiki mana yang kurang.

Ini pulak senarai tugas yang tiap-tiap hari aku kena hadap, suka ke.., tak suka ke....da memang tanggungjawab aku:
  • Tulis buku rancangan mengajar
  • Tanda buku pelajar
  • "Study", apa yang perlu aku ngajar esok
  • Tanda kehadiran pelajar
  • Tulis peratus kehadiran pelajar pada "whiteboard"
  • Buka dan tutup stor penyapu dan penyodok
Ini pula senarai tugas tambahan, tak perlu buat hari-hari, tapi kujadikan "homework" ku..
  • Isi data SMM murid.(tak siap ag)
  • Buat dokumentasi.(tak buat pun ag)
  • Periksa fail pelajar.(tak buat ag)
Sabar dan Ikhlas merupakan kunci utama. semoga ketabahan sentiasa menjadi kunci dalam setiap langkah ku.. Kebahagiaan ku kini terletak pada baik dan buruknya pelajar-pelajar ku..u i love...

No comments:

Post a Comment